Praktijk Lotus

Ruimte voor je slogan

Acne Behandeling

Voor de behandeling van onzuivere of probleemhuid maak ik in mijn salon o.a gebruik van producten van Courtin.

Deze zijn op basis van de 100% natuurlijke en antiseptische tea trea olie. Courtin Tea Trea producten zijn er, naast de salonproducten ook voor thuisgebruik.

De Courtin behandeling in de salon dient dan gezien te worden als intensieve probleem bestrijdende behandeling. Tussen de behandelingen in is het van groot  belang dat u met dezelfde Courtin producten uw huid blijft ondersteunen. Het resultaat van deze werkwijze zal u dan verbazen!
Wanneer u onder behandeling van een dermatoloog bent vraag dan even aan uw  arts op welke wijze u de aanpak van uw huid probleem zo goed mogelijk kunt ondersteunen.

Het is bij extreme acne aan te raden 1x per week de behandeling te ondergaan tot het sterk verminderd is. Afhankelijk van de mate van de acne 5 tot 10 behandelingen, daarna om de 4 weken.

Passieve acné is een vorm van acné waarbij de puistjes onderhuids blijven. Deze onderhuidse ontstekingen vormen rode bultjes op de huid, maar manifesteren zich niet als puist. De huid moet de ontsteking onderhuids weer afvoeren. Met de Courtin behandeling worden bestaande ontstekingen sneller afgevoerd en nieuwe ontstekingen geremd. De huid knapt zienderogen op.
Passieve acné komt vaak voor I.c.m. actieve acné, in beide gevallen geldt dat het achterhalen
van de oorzaak moeilijk is en behandeling een kwestie van een lange adem.
Met een actieve behandeling met Courtin Tea Tree producten is echter een zeer goed resultaat haalbaar.

Bij actieve acné vormt zich een ontsteking in de huid die naar buiten treedt.  Deze wordt zichtbaar als puist die, na verloop van tijd, een wit kopje krijgt.  Deze kunnen tijdens de behandeling deskundig verwijderd worden zonder
littekens achter te laten. Door de Courtin behandeling wordt het ontstaan van nieuwe  ontstekingen geremd, waardoor ontsierde puistjes tot een minimum beperkt blijven. Een eerste behandeling is vaak gevoelig omdat het vuil uit de  puistjes grondig verwijderd moet worden.
Hierbij kunnen kleine wondjes ontstaan en het herstel van de huid kan tot een week duren. Volgende behandelingen, gemiddeld na 4 weken, zijn doorgaans sneller en minder pijnlijk. Uiteindelijk zijn zelfs de meest ernstige gevallen van acné onder controle te krijgen.

Basis gezichtsbehandeling passieve acné

Basisreiniging gelaat met Courtin producten
  Courtin peeling
  Stomen met verdunde Tea Tree olie
  Onreinheden verwijderen
  Courtin masker
  Courtin crème aanbrengen

Duur 60 minuten          Prijs       € 30,00

Basis Gezichtsbehandeling actieve acné

•  Basisreiniging gelaat met Courtin producten
•  Courtin enzymatisch peeling
•  Stomen met verdunde Tea Tree olie
•  Onreinheden verwijderen
•  Ontstekingen behandelen met Tea Tree
•  Courtin masker
•  Courtin crème aanbrengen

Duur 60 minuten          Prijs       € 30,00

Intensieve Acne Behandeling met Salicylzuurpeeling

Het doel is om met de Salicylzuur producten van Spa Salonnepro tijdens de anti acne behandeling de poriën vrij te maken en daarna ook vrij te houden met de thuisproducten. Op deze manier blijven de poriën schoner en wordt de kans kleiner dat de comedo ontsteekt en er een pustel ontstaat.

Er zijn in principe geen contra- indicaties voor de Salicylzuur- behandeling. Alleen bij een overgevoeligheid voor Salicylzuur wordt de behandeling afgeraden.

De huid kan wel droger worden door Salicylzuurpeeling en  moet daarom soepel gehouden worden met een niet vethoudende moisturizer/Salicyl crème. Daarnaast wordt de huid gevoeliger voor UV straling en moet dus goed beschermd worden met minimaal SPF20 tot SPF50.

Oppervlaktereiniging
•  Pre peel solution als voorbereiding op de salicylzuurpeeling
  Salicyliczuurpeeling
  Neutraliseren van de peeling, zuurgraad herstellen